Sökresultat

Produkte

Grupper

Sökningen gav inget resultat

Upp

Vad kan vi hjälpa till med?

GRAM kundservice står till ditt förfogande och vi har flera sätt på vilka vi kan hjälpa dig. Om du upplever problem med din GRAM-produkt bör du alltid leta efter en lösning i bruksanvisningen. Du hittar alla GRAM bruksanvisningar här.

I vårt kontaktformulär kan du ställa en fråga och få råd och vägledning om våra produkter. Om du behöver en reservdel till en produkt kan du även beställa den via vårt formulär. Om din produkt kräver ett teknikerbesök måste du begära service. Observera att GRAM endast utför service på produkter som ligger under garantiperioden. 

 

Innan du kontaktar oss, måste du ta fram följande:

Kontakt via telefon

Vi kan kontaktas på tlf.: 040-380840

Måndag till torsdag kl. 09.00 - 12.00 och 12.30 - 15.00

Fredag kl. 9.00 -12.00 och 12.30 - 14.30

Energimärkningen

EU har beslutat att revidera kraven för energimärkningen och göra om skalan med verkan från den 1 mars 2021 i kategorierna: Kyl/frys, tvättmaskiner och diskmaskiner.

Det innebär att de berörda produktkategorierna kommer att få nya energimärkningar med den nya skalan. Därför kommer du kanske uppleva produkter med två energimärkningar under en övergångsperiod.

Läs mer om den nya energimärkningsskalan på label2020

Energimärkningen finns på de flesta vitvaror och används för att visa produktens energiförbrukning. Energimärkningen inleddes år 1995 och infördes av EU.