Hjälp och vägledning

Alla våra produkter är tillverkade för att användas i en hektisk vardag, och vi arbetar konstant med att förbättra dem. Vi vet att hushållsapparater är en stor del av vardagen, och dessvärre finns en risk att saker och ting går sönder, hur bra de än är. 
Därför har vi ett professionellt servicecenter, med ett team av kvalificerade medarbetare som kan ge dig råd så att du snabbt kan få hjälp med dina GRAM-produkter.

Om du behöver hjälp, fyll i formuläret eller kontakta oss.

Så beställer du ett servicebesök

Titta gärna i användarhandboken innan du beställer ett servicebesök. I många fall kan du hitta svaret där. Reklamationsrätten på GRAM-produkter är 3 år. Den täcker tillverknings- och materialfel som har uppstått vid normal användning av produkten. Efter 12 månader måste du dock själv kunna visa att felet har funnits där från början (presumptionsregel). Om produkten är äldre än 3 år, eller om du beställer servicebesök utan att det går att hitta fel på produkten, får du själv betala för servicebesöket.

ÄR DU EN FÖRETAGSKUND? Om du är en B2B-kund och begär ett servicebesök på uppdrag av din kund/hyresgäst, är det viktigt att du anger kontaktuppgifter för kunden/hyresgästen. På så sätt kan vi säkerställa snabbast möjliga service för produkten. Om du som företagskund vill följa ärendet (eller bli kontaktad av GRAM eller verkstaden), vänligen ange detta samt din e-postadress under "Felsbeskrivning".

Formulär för garantireparation

Fyll i alla fält så att vi kan erbjuda dig bästa möjliga service. När vi har kontrollerat dina uppgifter kontaktar vi dig.

Personuppgifter

Kontaktuppgifter

Produktuppgifter

Var hittar jag serienumret?
Stäng
Välj kategori och se var du hittar serienumret
Välj en kategori och kontrollera

Beskrivning av problemet

Bifogade filer

Bifoga filer

Drag and drop files or browse

(.jpg, .jpeg, .png, .bmp, .pdf)

Din reklamation är nu skickad

Alla reklamationer behandlas av vårt servicecenter (se detaljerade öppettider på vår hemsida)
Observera att en inskickad reklamation inte innebär att ditt krav accepteras. Vi behöver lite tid på oss att behandla det.
Inom 2 dagar efter registrering av ditt ärende kontaktar vi dig via e-post eller telefon för att höra hur vi på bästa sätt kan hjälpa dig vidare.
Tack!
Behöver du ett servicebesök när reklamationsrätten har löpt ut? Vi hjälper dig gärna vidare! Våra externa samarbetspartner känner väl till våra produkter och kan erbjuda rätt service. Garantgruppen info@garant.se

Se status på ditt ärende

Var hittar jag serienumret?
Tillbaka
Välj kategori och se var du hittar serienumret
Välj en kategori och kontrollera
Bild
Vi arbetar hårt för att hjälpa våra kunder

Saknar du en reservdel?

Reservdelar

Saknar du en reservdel till din produkt? Kontakta oss

Frågor? Kontakta oss!

Skriv till oss